90 rokov FISCHER – od výrobcu vozov až po najúspešnejšiu lyžiarsku značku

Keď hovoríme o histórii firmy Fischer Sports , majiteľ Josef ” Pepi ” Fischer povedal: “Aby sme pochopili súčasnosť a posúdili budúcnosť musíme sa obzrieť naspäť. A to platí predovšetkýmpre firmy. Pestované tradície a štruktúry sú základom , na ktorom staviam súčasnosť aj budúcnosť.” A nemožno poprieť, že vie o čom hovorí ako syn zakladateľa firmy a riadi úspešnú rodinnú firmu, ktorá je v tomto roku pripravená osláviť 90 výročie svojho vzniku.

Keď hovoríme o histórii firmy Fischer Sports , majiteľ Josef ” Pepi ” Fischer povedal: “Aby sme pochopili súčasnosť a posúdili budúcnosť musíme sa obzrieť naspäť. A to platí predovšetkýmpre firmy. Pestované tradície a štruktúry sú základom , na ktorom staviam súčasnosť aj budúcnosť.” A nemožno poprieť, že vie o čom hovorí ako syn zakladateľa firmy a riadi úspešnú rodinnú firmu, ktorá je v tomto roku pripravená osláviť 90 výročie svojho vzniku.


Spoločnosť Fischer Sports založená v roku 1924 Josefom Fischerom seniorom v drevenej stodole v Ried im Innkreis, je jedinou významnou lyžiarskou značkou, ktorá je stále v rodinnom vlastníctve. Spoločnosť, ktorá zo začiatku vyrábala vozy, sánky a príležitostne aj lyže už po 11 rokoch začínala s náznakmi sériovej výroby.

Po smrti Jozefa Fischera seniora v roku 1959 začala nová éra: jeho syn Jozef ” Pepi ” Fischer a sestra Selma Sturmberger sa stali generálnymi manažérmi spoločnosti . S víťazstvom Egon Zimmermann na olympijských hrách v Innsbrucku 1964 sa značka Fischer definitívne usadila v pretekoch. Prvú kolekcia pre bežecké lyžovanie predstavil Fischer na veľtrhu ISPO 1971 v Mníchove. Od tej doby kráča Fischer krok za krokom ku globálnemu lídrovi Severskom lyžovaní. Bežecké topánky pridali do ponuky v roku 1994. A v segmente zjazdového lyžovania začal Fischer s výrobou vlastných topánok v roku 2003 modelom Soma-Tec.

Fischer získava reputáciu aj mimo zjazdoviek. Spoločnosť dobýja tenisový trhu od roku 1974. V zlatých rokoch, tenisoví velikáni, ako je Stan Smith, víťaz Wimbledonu 1991 Michael Stich a Jevgenij Kafelnikov pohybujúci sa na vrchole svetového rebríčka sa spoliehajú na inovácie a tenisovú výstroj z Horného Rakúska. Z ekonomických dôvodov predal Fischer v roku 2009 svoje tenisové technológie firme Pacific. Paralelne od roku 1988 bežala na plné obrátky aj výroba hokejok. Najprv vyrábali hokejky pre iné značky a postupne pod značkou Fischer mladá divízia firmy zaznamenala prudký rozvoj a stali sa jedným z najväčších svetových výrobcov hokejok.

Inovácie v spolupráci s leteckým a automobilovým priemyslom

Zameranie sa na vývoj a nové veci, a priekopnícky duch, zostávajú dodnes kľúčovými hodnotami pre Fischer. Výsledkom sú mnohé inovácie naprieč celou históriou spoločnosti: CROWN FINISH, NORDIC CRUISING, v zjazdových lyžiach AIR CORE (jadro lyže s 80% podielom vzduchu, extrémne ľahká patentovaná technológia, používaná v leteckom priemysle, ktorá zaisťuje odolnosť voči skrutu a zlomeniu), v topánkach SOMA-TEC a VACUUM, sú len niektorými z technológií, ktoré zasiahli do lyžiarskeho priemyslu v priebehu rokov. A boli spojené do najnovších inovácii – VACUUM FIT (2011) a SPEEDMAX (2013) .

Revolučná technológia VACUUM FIT priniesla po prvýkrát možnosť prispôsobiť skelet zjazdových lyžiarskych topánok anatómii akejkoľvek nohy. V bežeckom lyžovaní je to zas SPEEDMAX, úplne nová generácia pretekárskych lyží, kde vynechaním kombinácie teploty a tlaku pri montáži sklznice získavajú lyže novú dimenziu v rýchlosti. 2014 je rokom VARIO CROWN pre bežecké lyžovanie – nová lezecký systém zaručujúci perfektné stúpanie a vyvážené kĺzanie cez optimálne vyladenie stúpacích a kĺzacích vlastností lyží pri všetkých snehových podmienkach. V zjazdovom lyžovaní prináša Fischer prvé plne prispôsobivé skialpinistické topánky a dopĺňa svoje portfólio na najvyššej úrovni.

Snaha o inováciu umožnila vznik spoločností FACC a FCT od Fischera. Hľadanie ľahkých komponentov spája lyžiarskych vývojárov spolu s vývojármi v leteckom a automobilovom priemysle. Optimálne využitie je tvorené spoluprácou integrovanou do osobitnej línie pokiaľ ekonomická situácia týchto priemyslov (2008 FACC a 2009 FCT) posunie rodinnú firmu na zameranie sa znova na svoje kľúčové kompetencie: lyžovanie a veci s tým súvisiace.

Posledný z veľkej päťky lyžiarskych firiem v rodinnom vlastníctve

V centrále Fischeru v meste Ried pracuje dnes asi 460 ľudí. Fischer Sports pokrýva celý sortiment výstroje pre zjazdové aj bežecké lyžovanie. Okrem toho firma dodáva tiež skokanské lyže, hokejky a príslušenstvo po celom svete. Preteky sú pevnou súčasťou firemnej stratégie ako platforma pre marketing a vývoj, a sú využívané ako testovacie zázemie s najvyššou kvalitou pre všetky cieľové skupiny.

90-ročná história spoločnosti je pozoruhodná: od výrobcu vozov až po najúspešnejšiu lyžiarsku značku a globálneho lídra v bežeckom lyžovaní. A to všetko napriek tomu – alebo práve preto – Fischer Sports je posledný významný výrobca lyžiarskej výstroje z Rakúska, ktorý je stále v 100 % vlastníctve rodiny.

Víťazstvo celého ročníka Svetového pohára v sezóne 2010/2011 pre Fischer po 43 rokoch

Sen o veľkom krištáľovom glóbuse sa stal realitou. A spôsob, akým Ivica Kostelič dosiahol svoj cieľ je takmer nadľudský. Kosteličovi sa podarilo niečo, čo žiadny iný pretekár pred ním nedokázal: víťaz celkového Svetového pohára nazbieral 999 body v priebehu jediného mesiaca a zároveň a patrí medzi najstarších držiteľov veľkého krištálového glóbusu. Vstúpil do súťaže v januári a vydláždil si cestu k úspechu – jednému z najväčších aké značka Fischer oslavovala: celkové víťazstvo vo Svetovom pohári. Bolo to jeho prvé celkové víťazstvo vo Svetovom pohári a zároveň aj prvá pre značku Fischer u mužov. Pre mnohých ľudí možne neznáma Gertrud Gabel získala veľký krištáľový glóbus v treťom ročníku Svetového pohára v roku 1969 a zároveň aj prvýkrát pre značku Fischer.

108 olympijských medailí zo Soči pre Fischer v severských disciplínach

Neuveriteľné, ale je to pravda! Ďalšia kapitola úspechu v histórii Fischer bola napísaná na olympijských hrách v Soči 2014 práve v roku 90. výročia firmy. Fischer sa dostal cez magickú hranicu 100 medailí v severských disciplínach. Presnejšie 103 zo 159 možných lyžiarskych medailí a 57 138 možných medailí za topánky išlo pre športovcov, ktorí dôverujú tejto rodinnej firme z Horného Rakúska. Žiadny iný konkurent sa nedostal ani len na dostrel od Fischera, čo podčiarkuje dominantnú pozíciu značky v severských disciplínach.

1/1
Zavrieť reklamu